Контрольні завдання

Завдання для перевірки знань
учнів 6 класу
з теми: «Емма Андієвська. Казки-притчі «Казка про яян» і «Говорюща риба».
Варіант 1
Завдання 1 – 6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише один правильний. Оберіть правильний варіант та позначте його:

1.      Пастушок, наздоганяючи козу, що відбилася від решти, потрапив («Казка про яян») до
А чарівного замку                                                                       
Б великого міста
В незвичайного лісу
Г казкової галявини

2.    Чим харчувалися яяни («Казка про яян»)?
А скромною їжею
Б власним «я»
В не харчувалися, бо дотримувалися посту
Г національними стравами

3.    Батьки риби соромилися своєї дитини, бо вона («Говорюща риба»)
А багато говорила
Б не вміла плавати
В була потворною
Г була невихованою

4.    Ким виявився дідусь, коли козопас виніс його з міста («Казка про яян»)?
А чарівником
Б батьком хлопчика
В мішком із самоцвітами
Г молодим парубком

5.    Який вирок щодо риби ухвалила риб’яча громада («Говорюща риба»)?
А не розмовляти з нею ні за яких обставин
Б видалити рибу з води
В призначити її головною рибою
Г перевести до іншого табуна

6.    Які дивні звички, на думку риби, мали люди («Говорюща риба»)?
А не шанувати батьків
Б не поважати старших
В не вітатися й не помічати інших
Г не прислухатися до думок дітей




7.    Установіть відповідність між дією та героєм твору.
1.    «…Взяла рибу на ніж і кинула на сковорідку…»           А пастушок
2.    «…коли витягнуть з виловом сіті на пісок, він при-         Б риба
падає до кожної риби і на колінах благає, щоб             В жінка рибалки
вона сказала йому хоч одне слово…»                          Г рибалка
3.    «…розглянувши справу балакучої риби, ухва-              Д риб’яча громада
лила безслівний присудок, яких був намальований
верховодами на верхніх верствах води…»
4.    «…переплигуючи зі скелі на скелю за козою, що
відбилася від решти, посковзнувся й упав у гли-
бочезне провалля…»

8.    Установіть послідовність подій, що відбуваються у творі Е. Андієвської «Казка про яян».
А «…Ніхто не може догодити яянинові, бо тільки він сам усе знає і вміє, і то найкраще…»
Б «…І брама вперше за своє існування навстіж відчинилася, адже ніхто до неї так не промовляв…»
В «…Коли він розплющив очі, то побачив, що лежить на площі великого міста, яке складається з вузьких довгих веж, що їх кожен будує на свій лад, бо ці вежі весь час завалюються…»
Г «…Ходімо разом, бо я тобі дуже вдячний за пораду, у мене померли батьки, і я хотів би подбати про тебе…»

9.    Продовжте речення.
У казці-притчі «Говорюща риба» возвеличується…

10.  Завдання за вибором.
А. Перекажіть казку-притчу «Говорюща риба» від імені жінки рибалки.
Б. Складіть невеличкий діалог між домашньою тваринкою і предметом побуту.



Завдання для перевірки знань
учнів 6 класу
з теми: «Емма Андієвська. Казки-притчі «Казка про яян» і «Говорюща риба».
Варіант 2
Завдання 1 – 6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише один правильний. Оберіть правильний варіант та позначте його:

1.    Як старий дідусь опинився в місті яянів («Казка про яян»)?
А  потрапив випадково, коли прокинувся від сну;
Б  заблукав, випасаючи овець;
В  випав за борт корабля, коли виконував обов’язки юнги;
Г  його батьки жили в цьому місті.
2.    Яке слово НЕ могли вимовити яяни, щоб відчинити браму і вийти з міста («Казка про яян»)?
А  я;
Б ти;
В будь ласка;
Г  вельмишановна брамо.
3.    Риба покинула батьків, бо вона розуміла, що… («Говорюща риба»)
А  їх убивала неслава такої дитини;
Б  стала дорослою;
В  знайшла кращий табун;
Г  хоче жити самостійним життям.
4.    Яяни не чули запитань іншої людини, бо («Казка про яян»)…
А  були зайняті іншою роботою;
Б  чули тільки своє я;
В  від народження мали вади слуху;
Г  ігнорували незнайомих людей.
5.    Яку пропозицію одного разу зробив рибалка рибі?
А  поплавати з ним у морі;
Б  розповідати, що діється під водою;
В  допомогти вибрати місце для ловлі риби;
Г  прийти до нього а обід.
6.    Чому жінка рибалки не почула привітань риби?
А  риба говорила надто тихо;
Б  не звертала увагу на сторонніх;
В  сама багато говорила;
Г  не повірила, що риба вміє розмовляти.
7.    Установіть відповідність між дією та героєм твору.
1.    «…попрощалася з блакитними водоростями, де жила її рідня, і, війнувши хвостом, попливла шукати іншого табуна…»;
2.    «…з ранку до вечора не стуляла щелепів, так багато говорила сама, що не почула, як біля неї риба говорить…»;
3.    «…підплили до говорющої риби і, взявшина спини, одним махом винесли її на берег…»;
4.    «…повідав, що місто має сім брам і з кожної можна вийти…».
А  старий дідусь («Казка про яян»);
Б  риба («Говорюща риба»);
В  жінка рибалки («Говорюща риба»);
Г  рибалка («Говорюща риба»);
Д  риб’ячий табун («Говорюща риба»).
8.    Установіть послідовність подій, що відбуваються у творі Е. Андієвської «Говорюща риба».
А  «…щоразу, повертаючись з моря, рибалки розповідали, як замість їхати з ними на ловитву, рибалка ходить по березі й гукає свого приятеля…»;
Б  «…спочатку, коли риба була маленькою, засмучені батьки сподівалися, що з віком, як їхня дитина вбиратиметься в луску, це мине…»;
В  «…невдовзі  риба знала не тільки ймення й уподобання усіх його дітей і жінки, а і як виглядає у рибалки в хаті й на подвір’ї, чим він журиться і що думає…»;
Г  «…з цих пір риба стала жити на березі…».
9.    Продовжте речення.
У казці-притчі «Казка про яян» засуджується…
10.  Завдання за вибором.
А  Перекажіть казку-притчу «Говорюща риба» від імені рибалки.

Б Складіть невеличкий діалог домашньої тваринки і якогось предмета побуту.


Комментариев нет:

Отправить комментарий