Завдання
для перевірки знань
учнів 6
класу
з теми:
«Емма Андієвська. Казки-притчі «Казка про яян» і «Говорюща риба».
Варіант 1
Завдання 1 – 6 мають по чотири варіанти відповідей, серед
яких лише один правильний. Оберіть правильний варіант та позначте його:
1. Пастушок,
наздоганяючи козу, що відбилася від решти, потрапив («Казка про яян») до
А чарівного
замку
Б великого
міста
В незвичайного
лісу
Г казкової
галявини
2. Чим
харчувалися яяни («Казка про яян»)?
А скромною
їжею
Б власним
«я»
В не
харчувалися, бо дотримувалися посту
Г
національними стравами
3. Батьки
риби соромилися своєї дитини, бо вона («Говорюща риба»)
А багато
говорила
Б не вміла
плавати
В була
потворною
Г була
невихованою
4. Ким
виявився дідусь, коли козопас виніс його з міста («Казка про яян»)?
А чарівником
Б батьком
хлопчика
В мішком із
самоцвітами
Г молодим
парубком
5. Який
вирок щодо риби ухвалила риб’яча громада («Говорюща риба»)?
А не
розмовляти з нею ні за яких обставин
Б видалити
рибу з води
В
призначити її головною рибою
Г перевести
до іншого табуна
6. Які дивні
звички, на думку риби, мали люди («Говорюща риба»)?
А не
шанувати батьків
Б не
поважати старших
В не
вітатися й не помічати інших
Г не
прислухатися до думок дітей
7. Установіть
відповідність між дією та героєм твору.
1.
«…Взяла рибу на ніж і кинула на сковорідку…» А пастушок
2.
«…коли витягнуть з виловом
сіті на пісок, він при- Б риба
падає до кожної риби і на колінах
благає, щоб В жінка рибалки
вона сказала йому хоч одне слово…» Г рибалка
3.
«…розглянувши справу балакучої риби, ухва- Д
риб’яча громада
лила безслівний присудок, яких був намальований
верховодами на верхніх верствах води…»
4.
«…переплигуючи зі скелі на скелю за козою, що
відбилася від решти, посковзнувся й упав у гли-
бочезне провалля…»
8. Установіть
послідовність подій, що відбуваються у творі Е. Андієвської «Казка про яян».
А «…Ніхто не може догодити
яянинові, бо тільки він сам усе знає і вміє, і то найкраще…»
Б «…І брама вперше за своє
існування навстіж відчинилася, адже ніхто до неї так не промовляв…»
В «…Коли він розплющив очі,
то побачив, що лежить на площі великого міста, яке складається з вузьких довгих
веж, що їх кожен будує на свій лад, бо ці вежі весь час завалюються…»
Г «…Ходімо разом, бо я тобі
дуже вдячний за пораду, у мене померли батьки, і я хотів би подбати про тебе…»
9. Продовжте
речення.
У казці-притчі «Говорюща риба» возвеличується…
10. Завдання
за вибором.
А.
Перекажіть казку-притчу «Говорюща риба» від імені жінки рибалки.
Б. Складіть
невеличкий діалог між домашньою тваринкою і предметом побуту.
Завдання
для перевірки знань
учнів 6
класу
з теми:
«Емма Андієвська. Казки-притчі «Казка про яян» і «Говорюща риба».
Варіант 2
Завдання 1 – 6 мають по чотири варіанти відповідей, серед
яких лише один правильний. Оберіть правильний варіант та позначте його:
1.
Як
старий дідусь
опинився в місті яянів («Казка про яян»)?
А потрапив
випадково, коли прокинувся від сну;
Б заблукав,
випасаючи овець;
В випав за борт
корабля, коли виконував обов’язки юнги;
Г його батьки жили
в цьому місті.
2.
Яке слово НЕ могли вимовити яяни, щоб відчинити браму і
вийти з міста («Казка про яян»)?
А я;
Б ти;
В будь ласка;
Г вельмишановна
брамо.
3.
Риба покинула батьків, бо вона розуміла, що… («Говорюща
риба»)
А їх убивала
неслава такої дитини;
Б стала дорослою;
В знайшла кращий
табун;
Г хоче жити
самостійним життям.
4.
Яяни не чули запитань іншої людини, бо («Казка про яян»)…
А були зайняті іншою
роботою;
Б чули тільки своє
я;
В від народження
мали вади слуху;
Г ігнорували
незнайомих людей.
5.
Яку пропозицію одного разу зробив рибалка рибі?
А поплавати з ним
у морі;
Б розповідати, що
діється під водою;
В допомогти
вибрати місце для ловлі риби;
Г прийти до нього
а обід.
6.
Чому жінка рибалки не почула привітань риби?
А риба говорила
надто тихо;
Б не звертала
увагу на сторонніх;
В сама багато
говорила;
Г не повірила, що
риба вміє розмовляти.
7.
Установіть відповідність між дією та героєм твору.
1.
«…попрощалася з блакитними водоростями, де жила її рідня,
і, війнувши хвостом, попливла шукати іншого табуна…»;
2.
«…з ранку до вечора не стуляла щелепів, так багато
говорила сама, що не почула, як біля неї риба говорить…»;
3.
«…підплили до говорющої риби і, взявшина спини, одним
махом винесли її на берег…»;
4.
«…повідав, що місто має сім брам і з кожної можна вийти…».
А старий дідусь («Казка про яян»);
Б риба («Говорюща риба»);
В жінка рибалки («Говорюща риба»);
Г рибалка («Говорюща риба»);
Д риб’ячий табун («Говорюща риба»).
8.
Установіть послідовність подій, що відбуваються у творі
Е. Андієвської «Говорюща риба».
А «…щоразу,
повертаючись з моря, рибалки розповідали, як замість їхати з ними на ловитву,
рибалка ходить по березі й гукає свого приятеля…»;
Б «…спочатку, коли
риба була маленькою, засмучені батьки сподівалися, що з віком, як їхня дитина
вбиратиметься в луску, це мине…»;
В «…невдовзі риба знала не тільки ймення й уподобання усіх
його дітей і жінки, а і як виглядає у рибалки в хаті й на подвір’ї, чим він
журиться і що думає…»;
Г «…з цих пір риба
стала жити на березі…».
9.
Продовжте речення.
У казці-притчі «Казка про яян» засуджується…
10.
Завдання за вибором.
А Перекажіть
казку-притчу «Говорюща риба» від імені рибалки.
Б Складіть невеличкий діалог домашньої тваринки і якогось
предмета побуту.
Комментариев нет:
Отправить комментарий